تازه های اینترنت | مطالب مفید

تازه های اینترنت | مطالب مفید

تازه های اینترنت | مطالب مفید

تازه های اینترنت | مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

پیمپ هیدرولیک  مقدمه : در مدار هیدرولیک ، مهمترین قطعه پمپ هیدرولیک می باشد که در صورت خرابی پمپ ، سایر اجزای سیستم نمی توانند به کار خود ادامه دهند.

فشار اتمسفر به دلیل خلأ نسبی ناشی از عملکرد اجزای مکانیکی پمپ ، سیال را مجبور به حرکت به سمت ورودی پمپ می کند و سپس توسط پمپ به سایر قسمتهای مدار هیدرولیک هدایت می شود. محرک های سیستم (سیلندر هیدرولیکی یا موتور) توان هیدرولیکی تولید شده توسط پمپ را به توان خروجی مکانیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.

پایاپرس تولید کننده تخصصی پمپ هیدرولیک

 

انواع پمپ های هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک از نظر مکانیسم حرکت سیال به دو دسته تقسیم می شوند:

  • پمپ ها با جابجایی غیر مثبت (پمپ های هیدرودینامیکی)
  • پمپ های با جابجایی مثبت
  • پمپ ها با جابجایی غیر مثبت (پمپ های هیدرودینامیکی)

پمپ های سانتریفیوژ در انواع جریان شعاعی ، جریان محوری و جریان مخلوط نمونه های عملی پمپ های جابجایی غیر مثبت هستند. با توجه به اینکه پمپ های جابجایی غیر مثبت توانایی تحمل فشار زیاد را ندارند ، به ندرت در صنعت هیدرولیک استفاده می شود و معمولاً برای انتقال اولیه مایع از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود.

به طور کلی پمپ های جابجایی غیر مثبت برای سیستم های کم فشار و جریان زیاد مناسب هستند که حداکثر ظرفیت فشاری آنها به 250 تا 300 psi محدود می شود. در پمپ های جابجایی غیر مثبت ، به دلیل شل بودن زیاد بین تیغه های دوار و پوسته ثابت ، میزان خروجی پمپ علاوه بر سرعت چرخشی شافت به میزان مقاومت خارجی سیستم بستگی دارد و مایع تمایل دارد در مسیری حرکت کنید که مقاومت کمتری داشته باشد. .

پمپ های جابجایی غیر مثبت با افزایش مقاومت بار جریان خروجی را کاهش می دهند و با مسدود شدن خروجی فشار به حداکثر می رسد. در این حالت جریان خروجی به صفر می رسد. به همین دلیل از پمپ های گریز از مرکز برای پمپاژ آب شهری و صنعتی استفاده می شود. زیرا در زمان حداکثر مصرف ، فشار به حداقل می رسد و در زمان کمترین مصرف ، حداکثر فشار موجود است. کمبود هزینه های تولید و نگهداری ، سهولت کارکرد ، قابلیت اطمینان بالا و صدای کم می تواند از مزایای پمپ های جابجایی غیر مثبت باشد.

 

پمپ هیدرولیک

 

پمپ با جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت که به طور گسترده ای در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند ، پس از هر بار چرخش شافت پمپ و توانایی غلبه بر فشار ناشی از بارهای مکانیکی سیستم و همچنین مقاومت ، مقدار مشخصی مایعات را به سیستم هیدرولیک ارسال می کنند. در برابر جریان مایع در آنها اصطکاک دارند.

مزایای پمپ های جابجایی مثبت در مقایسه با نوع جابجایی غیر مثبت: 1- توانایی کار در فشارهای بالا (حداکثر 10،000 psi و بالاتر) 2- ابعاد کوچک و جمع و جور 3- راندمان حجمی بالا 4- تغییرات راندمان جزئی در محدوده فشار طراحی شده 5 انعطاف پذیری بالا (توانایی انجام کار در طیف وسیعی از فشارها و سرعت های مورد نیاز)

پمپ های دارای جابجایی هیدرولیکی مثبت به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

الف) پمپ های چرخدنده ای

ب) پمپ های پره ای

ج) پمپ های پیستونی

د) سایر پمپ ها مانند پلانجر

 

پمپ های چرخ دنده ای

این پمپ ها به دلیل طراحی آسان ، هزینه ساخت پایین و کوچک بودن و فشردگی در صنعت بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. اما یکی از معایب این پمپ ها کاهش کارایی آنها در اثر فرسایش قطعات در اثر اصطکاک و خوردگی و در نتیجه نشت روغن در قطعات داخلی آن است. این افت فشار در نواحی بین دنده ها و پوسته و بین دنده ها بیشتر دیده می شود.

انواع پمپ های چرخ دنده ایی

پمپ های چرخ دنده خارجی

پمپ های چرخ دنده داخلی

پمپ ژیروتور

پمپ های پیچی

پمپ های گوشواره ای

 

پایاپرس تولید کننده تخصصی انواع پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک دستی

پمپ هبدرولیک پائی

پمپ هیدرولیک قابل حمل

پمپ هیدرولیک برقی

پمپ هیدرولیک بنزینی

نظرات (۱)

  • کوشا ساعی
  • به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
    این یک نظر آزمایشی است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی